Friday 1 May 2015

Buku Grammar Tadika Apa Yang Bagus?


SE4
PENTING → "SAYA MASIH JUAL BUKU INI" 

Secara umumnya anak2 kita di Malaysia ini masuk ke sekolah tadika pada umur 6 tahun. Itu majoriti. Ada sebilangan kecil yang memulakan alam pra-sekolah pada umur 5 tahun atau 4 tahun. Malahan yang bermula pada umur 3 tahun pun ada.

Kuantiti TAHUN yang dilalui oleh anak2 kita sewaktu di pra-sekolah atau tadika ini TIDAK PENTING sekiranya KUALITI pembelajaran tiada. Atau kuantiti juga boleh memudaratkan sekiranya anak kita berasa bosan dengan pelajaran yang tidak kreatif dan membosankan. Jadi, pemilihan sekolah tadika yang bertepatan amat penting. Dewasa ini sudah wujud banyak tadika yang results oriented dan very competitive. Ada juga yang sudah mula beriklan di TV.

Di tadika sudah mula diperkenalkan pelbagai subjek seperti BM, BI, Matematik dan Sains. Pendeknya anak2 kita semakin KEHADAPAN. Umur 6 tahun pada tahun 2014 tidak sama dengan 6 tahun pada tahun 1984.

Jadi, setelah anak2 kita pulang dari sekolah dan berada di rumah, yang merupakan lebih 50% masa anak dalam sehari (24jam), apakah yang BOLEH kita lalukan untuk bantu anak kita cemerlang dalam pelajarannya dari usia muda lagi? Maknanya usaha membudayakan ilmu itu seharusnya bermula di rumah dan kita ada peranan besar untuk mewujudkan budaya tersebut.

Lain subjek, lain pendekatannya. Dalam subjek BI, sudah terbukti bahawa alat bantu pelajaran seperti buku dan audio membantu anak2 untuk minat subjek ini.

Terdapat banyak bahan2 pembelajaran yang bagus seperti Anakku Read Easy, Bacalah Anakku dan sebagainya lagi. Itu memfokuskan kepada Boleh Membaca pada usia muda. Saya amat menggalakkan buku2 seperti itu.









Tetapi bagaimana pula dengan Grammar pada usia muda? Buku apa yang sesuai? Setakat ini, yang terbaik saya jumpa ialah Set Times Starting English yang saya pamerkan gambarnya di atas tadi. Dengan hanya bermodalkan RM28, ibu bapa sudah boleh memiliki 4 buku hebat yang amat berkualiti dan telah terbukti keberkesanannya. The good news is that, isi kandungan buku disusun seringkas mungkin bagi memudahkan ibu bapa yang mereka sendiri tidak mahir BI untuk sama2 belajar dengan anak2 mereka. Ini amat penting kerana selalu terjadi ibu bapa sendiri tidak faham BI, jadi bagaimanakah mereka hendak membantu anak mereka!

BAGAIMANA untuk MENGGUNAKAN buku-buku ini untuk mengajar anak?
=========================================================
Saya akan kongsikan nanti ya.....


Bagi yang berminat untuk mendapatkan buku2 SE1234 ini boleh Klik pada ikon di bawah ini :


Starting English Set 1234
Berat buku SE1 = 110gm = 71ms = RM7.00
Berat buku SE2 = 110gm = 86ms = RM7.00
Berat buku SE3 = 80gm = 55 ms = RM7.00
Berat buku SE4 = 80gm = 55 ms = RM7.00
Total SE123 = 300gm = 216 ms = RM28.00

Harga cust :

Harga Buku = RM28.00
Poslaju = RM10.00 Sem / RM16.00 SS
Jumlah harga = RM38.00 Sem / RM44.00

2 comments:

  1. Salam.. untuk anak yg berumur setahun 5 bln plak cmne caranya?

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...