Tuesday 5 December 2017

Buku EIM sesuai untuk Pelajar Sekolah Rendah Tahap 2 sehingga Dewasa



EIM = English itu Mudah

Carta di atas menceritakan hampir segala-galanya tentang buku yang pernah menjadi Viral dan Laku Keras di Malaysia suatu masa dulu sehinggakan artis pun dikatakan menggunakan buku ini.





Tapi kenapa buku ini sudah kurang laris?

Saya pun tak pasti. Saya agak mungkin kerana buku ini hanya ada nota sahaja. Tiada latihan.

Tapi kelemahan itu juga ialah kekuatan buku ini. Kerana tanpa muka surat latihan, bermakna buku ni boleh dijual dengan murah. Maksudnya nota itu lebih berharga. Latihan kita boleh Google sahaja.

Bagi saya, mudah sahaja. Saya gabungkan buku EIM ini dengan buku lain yang ada latihan seperti PEU Times.

Selain daripada itu, buku ini telah dikemaskini pada tahun 2016 di mana banyak kesilapan dalam edisi terdahulu telah diperbaiki dengan kehadiran editor baharu.

Maka buku EIM kini lebih mantap daripada sebelumnya.

Bagi saya, buku ini ialah buku yang MUST HAVE oleh setiap keluarga di Malaysia, sama seperti MBBI.

Mudah faham
Berwarna-warni
Menarik
Yet sangat detailed.




Ikhlas,
HT Amir

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...