Thursday 23 October 2014

3 Buku BI TERBAIK & TERLAJAK LARIS!!!




PENTING → "SAYA MASIH JUAL BUAT MASA INI" 



Assalam semua,

Alhamdulillah dipertemukan kita sekali lagi dalam arena blog ini.

Seperti dijanjikan, blog ini akan berkongsi pelbagai informasi tentang buku terbaik yang ada di pasaran Malaysia.

Yang pertama sekali, saya suka untuk berkongsi tentang 3 buku TERBAIK yang ada dalam senarai stok saya iaitu PEUIA, EIM & MBBI. Tiga buku tersebut saya gelar MADU TIGA......

Pakej MADU 3 = 3 Buku Belajar Grammar BI Terbaik
=======================================

Tiga buku yang anak-anak anda AMAT PERLUKAN ini jika anak ANDA LEMAH dalam BI.

Izinkan saya untuk share 3 Buku Belajar BI Terbaik yg saya selalu kongsikan dengan ibu bapa yang inginkan anak mereka Pandai BI.

Persoalan UTAMA adalah "Bagaimana anak kita nak Pandai BI kalau BI itu sendiri dia TIDAK SUKA atau TIDAK MINAT kerana dia TIDAK FAHAM bahasa inggeris yang digunakan untuk menerangkan hukum2 Grammar?"

Sebab itulah wujudnya MBBI, buku belajar BI dalam BM, hasil garapan seorang penulis yang telah menggunakan sendiri nota2 beliau untuk mengajar semua anaknya sehingga ke mercu kejayaan. Anak pertama berjaya dapat 11A dalam SPM 2011 manakala anak kedua 9A 2B+ dalam SPM 2013. Anak2 beliau yang masih kecil juga diajar dengan menggunakan nota yang sama. Dan berpuluh anak jiran dan rakan2 yang telah beliau ajar sewaktu sesi Home Tuisyen beliau. Kini nota2 tersebut telah dibukukan menjadi MBBI yang diterbitkan dalam tahun 2013, dan berjaya terjual sebanyak 55,000 unit dalam 3 tahun sahaja dan telah diulang-cetak 9 kali.

Sememangnya #FenomenaMBBI sedang melanda Malaysia hasil daripada pemasaran internet. Saya sendiri mempunyai 50 orang ejen seluruh Malaysia. Jadi tak lama lagi seluruh Malaysia akan#DemamNakBelajarBI. Makin ramai akan tahu#RahsiaPandaiBI.

Tentu anda TAK MAHU KETINGGALAN bukan?

ORDER SEKARANG. Bank in kpd saya untuk secure naskhah anda kerana stok semakin susut. Hanya ada 980 naskhah sahaja lagi. Untuk menunggu cetakan baru mungkin mengambil masa sedikit.

Sebelum itu, ada persoalan Ke-2......

Apakah PERBEZAAN antara MBBI, EIM & PEUIA?
====================================== .
Bagi saya yang telah menggunakan ketiga-tiga buku tersebut untuk mengajar murid2 lemah BI, saya berpendapat ... .

MBBI = Mudahnya Belajar Bahasa Inggeris. Akronim MBBI ini saya yang berikan. Penulis pun SUKA dengan singkatan ini. Seluruh Malaysia sudah terikut-ikut menggunakan singkatan ini. Malaysia kini dilanda Demam MBBI. MBBI ini sesuai untuk pelajar Tahun 1 ke atas. Maknanya even orang dewasa pun boleh guna. Saya sendiri pun banyak belajar daripada MBBI ni. Ini kerana MBBI ada nota ringkas dalam BM diikuti dengan latihan yang FOKUS pada nota tadi. Latihan ini amat penting untuk check pemahaman pelajar tentang apa yang telah dibaca. MBBI dibahagikan kepada Grammar (Unit 1 - 13) dan Vocab (Unit 14-32). Nota Grammar itu amat padat dan menarik, jadi mudah difahami. Section ttg Vocab pula amat berguna untuk membuat ayat' terutamanya bila pelajar tiada idea apa nak dituis dalam SVO mereka. .

EIM = English Itu Mudah. Pada pendapat saya, lebih sesuai untuk umur 10 tahun ke atas. Ini kerana buku ini hanya ada NOTA sahaja. Tiada latihan. Tetapi notanya lebih panjang dan komprehensif daripada MBBI. Jadi pelajar yang lebih matang akan lebih sesuai dgn buku ini, terutamanya pelajar dewasa. Gambar tentang prepositions dan tense PALING berguna bagi saya. Oh ya, Kamus Tenses yang kecil dan comel itu juga AMAT BERGUNA dan sesuai untuk di bawa kemana-mana. Pelajar perempuan suka kamus kecil ini. Edisi TERBARU lebih MANTAP dan hampir tiada ralat berbanding edisi terdahulu yang agak banyak kesilapan.

PEUIA pula = Practical English Usage Introduction A, buku terbitan Times Publication, ialah buku latihan khas untuk tuition BI yang berasal dari luar negara. Jadi buku ini mengajar BI dalam BI. Buku ini telah berada dalam pasaran sejak berpuluh tahun dan telah terjual sebanyak lebih 2 juta buah seluruh dunia. Ada 7 buku dalam siri PEU. PEUIA ini sesuai untuk Tahun 3 ke atas. Tapi jika pelajar menengah atau dewasa lemah BInya, saya rekomen untuk mulakan dengan buku ini juga. Buku ini ada nota ringkas dan latihan topikal, sama seperti MBBI juga. . Pendeknya semua buku ini lebih kepada untuk membina pemahaman ASAS tentang Grammar BI. Jika ada pembeli yang inginkan sesuatu yang intermediate dan advanced, kami ada pelbagai tajuk yang sesuai. .

Ringkasannnya, BUKU2 INI SESUAI UNTUK .....
=====================================
Darjah 1 hingga Dewasa
Sek Rendah Tahap 1 mulakan dengan MBBI.
Sek Rendah Tahap 2 guna EIM
Kemudian guna PEUIA.
Sek Men terus buku Times & EIM
Tapi kalau lemah sgt, boleh juga gunakan je MBBI.
Pelajar Universiti pun ada guna
Saya pun suka guna MBBI
Mudah faham.
Tulisan besar2, tulisan dan grafik warna-warni, isi padat, latihan fokus pada kelemahan utama pelajar dalam sesuatu topik.

HARGA?
=======
A = MBBI = Mudahnya Belajar BI = RM39 + Poslaju RM9.5 = RM48.50
B = EIM = English Itu Mudah = RM23 + Poslaju RM7 = RM30
C = PEUIA = Practical English Usage Intro A = RM6 + Poslaju RM7 = RM13

Harga Set (dah termasuk harga Pos)
=============================
Beli satu demi satu = RM91.50 Sem (RM105 S/Swak)
Beli satu set = RM75 Sem (RM80 S/Swak)

Eh Kejap! Saya kurangkan lagi....RM70 (RM75 S/Swak) sahaja untuk Pakej Madu 3 ni.

BONUS
======
* FREE Ebook Peta Minda tentang MBBI

Untuk pembayaran, Klik pada ikon di bawah ini.




Semoga setiap rumah dapat memiliki Set Permulaan ini agar anak-anak kita LEBIH menguasai BI.

Signed,
Home Tutor Amir

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...